Børnehavepersonale

Foruden personalet herunder arbejder vores tilkaldevikarer ligeledes i Børnehaven.

Samantha Randbøll.jpg
Leder af Skorpebørnehaven
Samantha Randbøll

Bornehaven@skorpeskolen.dk

Tlf. 3169 3384

Motto: “Det har jeg aldrig gjort før, så det klarer jeg helt sikkert”
Samantha har været på Skorpen siden 2020. Hun er uddannet pædagog og er leder i Skorpebørnehaven. Samantha elsker at arbejde i Skorpebørnehaven som er en lille unik børnehave, fyldt med nærvær, glæde, hygge og som føles som et andet hjem, frem for en institution.
Som leder nyder Samantha at være en del af hverdagen og være på gulvet sammen med børnene og personalet: ”Jeg tror på at ledelse skal være tæt på og det er derfor meget vigtigt for mig at være synlig for børnene, personalet og forældrene”.
Samantha elsker at være kreativ, synge og læse bøger. Hun vægter krop og bevægelse højt i form af dans, rytmik, yoga og motorikbaner i gymnastiksalen eller på legepladsen for at udfordre de motoriske kompetencer.
Udelivet og at bruge naturen som legeplads er også højt prioriteret. At gå en tur, være nysgerrig, kreative, søge viden, bruge sin fantasi og lege i naturen er et fantastisk rum at opholde sig i.
Samantha er en meget glad og smilende person – og det er vigtigt at der er en masse humor i hverdag: ”Jeg tror på det skaber glæde i huset og at det er et bedre arbejdsmiljø for alle”.
Samantha er uddannet børne yogainstruktør, har et modul i pædagogisk massage og øver sig på at spille ukulele.

Samantha bor i Fredensborg sammen med sin mand og 2 børn.

Ansat siden 01.03.2020

Trine Erika Thunberg.jpg
Trine Thunberg

Motto​​: "Viljen til at ville, giver evnen til at kunne"

Trine har stor erfaring i at gøre de skønne børn klar til skolestart.

Hun har interesse for børnene og deres sprog, og har tidligere haft et tæt samarbejde med sprogpædagog og logopæd (talepædagog)

Trine har kursus i 'fri for mobberi' og vægter højt at lære børnene om tolerance, respekt, omsorg og mod på børne niveau.

Yderligere har hun kursus i ligestilling i læringsmuligheder. Det er vigtigt at alle børn, om man er pige eller dreng, har lige muligheder og bliver accepteret.

Hun nyder at være i børnehøjde og se børnene udvikle sig i trygge og inkluderende fællesskaber, om det er at tegne, spille eller være med i far, mor og børn lege, spiller ingen rolle.

Naturen er fantastisk om det er at være i skoven og leder efter insekter, blomster, blade eller på stranden og bygge sandslotte, finde muslinger eller kaste sten i vandet.

At være i børnehøjde og nærværende bliver prioriteret højt hver dag.

Trine bor i Nygård med sin mand og 2 børn

Ansat siden 01.10.2020

Jacob  Helbjerg-Christensen.jpg
Jacob Heldbjerg-Christensen

Motto​​: "Du kan godt, du har bare ikke lært det endnu."

Jacob har stor erfaring i naturformidling, efter 12 år i en skovbørnehave.

Om man spiser myrer eller kigger på en lort, så er det vigtigt for ham at gå forrest med entusiasme, for at skærpe børnenes nysgerrighed. Derefter understøtter han børnenes spor af vidensøgning, til de til slut selv kan formidle videre til venner og familie.

Jacob holder meget af at gå på ekspedition i naturen ad ukendte veje, hvor dagens spor ofte ender i nye opdagelser og svære forhindringer. Det er med til at styrke motorikken, skærpe opmærksomheden og danner grundlag for samarbejde børnene imellem.

Jacob bor i Gurre med sin kone og sin hund.

Ansat siden 01.11.2021

Peter Schjødt Garboe PG.jpg