Indmeldelse i kommende 7.klasse

Skorpeskolen er to-sporet fra og med 7. årgang, hvilket betyder, at vi hvert skoleår siger velkommen til endnu en helt ny skorpeklasse i  7. klasse.

Klassen fyldes op med elever fra vores venteliste jf. vores ventelistekriterier. Se Princip E.

Mange elever vælger et udskolingsforløb på Skorpeskolen for at sikre ro, stabilitet og høj faglighed frem mod de afsluttende afgangsprøver. Andre vælger forløbet for at fremme nye venskaber eller måske for at forenes med gamle venner, som er nuværende elever på skorpen.

Skorpeskolen afholder optagelsessamtaler til den nye 7. klasse først på kalenderåret. Optagelsessamtalerne er udelukkende for elever, der bliver tilbudt en plads i kommende 7. klasse.

Op til sommerferien afvikles klassens første forældremøde, således at alle elever og forældre kan hilse på hinanden og ønske god sommerferie og på gensyn til et nyt spændende skoleforløb efter ferien.

Skolen forbeholder sig ret til at kontakte den afleverende skole for at indhente oplysninger om den kommende elev.