Forældre til børn i indskolingen

Som forældre til børn i indskolingen er det vigtigt at vide, hvordan skolen og børnene arbejder med henholdsvis læseindlæring, skrivning, udregninger og fysiske udfordringer. Dette kan der løbende læses om i ugeplanerne, ligesom forældre altid er velkomne til at spørge nysgerrigt ind, hvis de ønsker noget uddybet.

Skorpeskolen forventer dagligt skolearbejde hjemme. Man kan fra 0.kl. påregne gennemsnitligt 10 - 15 minutters dagligt arbejde. Fra 1. klasse er det gennemsnitligt 20 minutters hjemmearbejde - det stiger løbende med klassetrinene.

På Skorpeskolen ved vi også, hvor vigtigt det er, at elever møder undervisningsparate op. Det vil sige, at man har spist morgenmad hjemmefra og har sovet 8-9 timer hver nat, som Sundhedsstyrelsen anbefaler for børn og teenagere.